امکانات جدید گوگل ادوردز (google adwords) چیست؟

گوگل ادوردز(google adwords) نسخه ی جدید گوگل ادز را با تغییرات رابط کاربری در اختیار تمام تبلیغ کنندگان خود گذاشته است.

کسانی که از نسخه ی قدیمی گوگل ادوردز (google adwords) استفاده کرده اند امکانات و تغییرات اساسی رابط کاربری را به راحتی متوجه می شوند

در این مقاله تغییرات نسخه ی جدید گوگل ادوردز را بررسی می کنیم.

نسخه ی جدید گوگل ادوردز(google adwords) ظاهر زیبا و کاربر پسندی دارد .

داده های بصری و منوهای ساندویچی پیشرفته دارد و کاربر می تواند به راحتی دسترسی سریع به همه ی بخش ها داشته باشد. در گوگل ادوردز جدید در بخش اینترفیس از رنگ‌های زیبایی در نمودارها برای نمایش داده ها استفاده شده است.

به صورت کلی اگر چه گوگل ادوردز جدید برای کاربران مبتدی و تازه کار مناسب است و رنگ های جذابی دارد اما برای کسانی که قبلا با گوگل ادوردز کار میکردند پیدا کردن ویژگی‌هایی که قبلا بارها از آن استفاده کرده‌اند، کمی مشکل است!

ویژگی های جدید گوگل ادوردز (google adwords) :

امکان تبلیغ برای دامنه های IR

در رابط کاربری گوگل ادوردز قبلی امکان تبلیغات برای دامنه های IR وجود نداشت، اما در گوگل ادز می‌توانید برای سایت‌های IR تبلیغ ایجاد کنید. این امکان جدید خبر خوبی برای شرکت‌های ایرانی می باشد که امکان استفاده از دامین‌های غیر از IR را ندارند.

هدف گیری دموگرافیک با گزینه های جدید در گوگل ادز

یک ابزار قدرتمند برای تبلیغ کنندگان، هدف‌گیری دموگرافیک را به برای تبلیغات جستجو (Search Ads) است، که آنها به کاربران با جنسیت و رده های سنی مختلف دسترسی پیدا کرده و پیام را به آنها برسانند.

در رابط کاربری گوگل ادوردز (google adwords) قدیمی اطلاعات دموگرافیک برای استفاده تبلیغ‌کنندگان در دسترس آنها بود وحداقل برای بخش جستجو مانند شکل زیر بود:

در رابط کاربری گوگل ادوردز جدید گزینه‌های دموگرافیک دو برابر شده است و امکاناتی مثل هدف قرار دادن جامعه بر حسب درامد خانوار و وضعیت والدینی اضافه شده است.

البته در حال حاضر هدف قرار دادن ویژگی وضعیت والدین فقط در شبکه Display قابل اجرا است.

در گوگل ادوردز (google adwords) قبلی تبلیغ‌کنندگان می‌توانستند مکان‌هایی را بر حسب متوسط درآمد هدف‌گیری کنند (مناطق با سطح درآمد بالا)، اما نمی‌توانستند افراد را به صورت انفرادی هدف‌گیری کنند. اما در گوگل ادز جدیداین امکان قراهم شده!

هدف‌گیری وضعیت والدین در تغییر صنایع بزرگ بسیار موثر است. مثلا برند‌هایی که محصولات مربوط به کودکان و یا اسباب‌بازی می‌فروشند از این ویژگی لذت خواهند برد، چرا که والدین در طول دوره خرید تعطیلات و خریدهای مربوط به مدرسه، مخاطبانی گسترده و با اهمیت می‌شوند.

همچنین گوگل برای املاکی‌های هوشمند و تبلیغ‌کنندگان خودرو مزایای بالقوه تری را مشخص کرده که با این هدف‌گیری می توانند به خانواده‌های بزرگتر، خانه‌ها و ماشین‌های بزرگتر بفروشند.

هدف‌گیری درآمد خانوار می‌تواند قدرتمندانه به شما کمک کند که تبلیغات خود را برای مخاطبانی با حساسیت‌های قیمت متفاوت ارائه کنید.

گزارش های مفید گوگل ادرز

رابط کاربری جدید گزارش‌های کامل و قدرتمندی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن تجزیه و تحلیل کمپین‌های PPC شما آسان‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

هم‌اکنون گوگل ادز در نموداری کلیک‌ها، قیمت و تبدیل‌ها را در دسکتاپ، تبلت و موبایل نمایش می‌دهد و از این طریق مدیریت کمپین‌‌های شما را آسان‌تر کرده و تنظیمات پیشنهادی دستگاه شما را بهینه می‌کند.

گوگل ادوردز (google adwords) جدید از نمودار میله‌ای و نقشه حرارتی برای نمایش عملکرد تبلیغات در روزهای مختلف هفته و ساعت‌های روز استفاده می‌کند و به این ترتیب تنظیم زمان‌بندی تبلیغات و Bid Adjustment را در کمپین آسان‌تر می‌کند.

گوگل ادز همچنین عبارات جستجو (Search Terms) و کلمات کلیدی که بیشترین کلیک را کسب کرده اند، به صورت ابر Cloud نمایش می‌دهد.

این اطلاعات باعث می شود سریع‌تر کلمات کلیدی جدید و یا کلمات کلیدی منفی مناسب را پیدا کرده و به کمپین‌های خود اضافه کنید.

ویژگی افزونه پروموشن در گوگل ادز

مهم ترین افزونه ای که در گوگل ادوردز (google adwords) جدید اضافه شده است Promotion Extensions می باشد که در لیست افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز (تب Ads & Extensions) قرار گرفته است.

ویژگی پروموشن اکستنشن این است که به شما کمک می کند تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه سایت‌تان را به صورت برجسته نمایش دهید. افزونه تبلیغاتی Promotion به افزایش CTR (نرخ بازدید به کلیک) تبلیغات شما کمک می‌کند.

تعداد کاراکترهای عنوانی پروموشن محدود است و همینطور می‌توانید موردی را از لیست مناسبت‌های موجود انتخاب کنید.

اما گوگل ادز جدید در ظاهر خود ضعف هایی دارد!

تبلیغ‌کنندگان رابط کاربری جدید را بسیار دوست دارند، اما نمی توان اطلاعات و تجربیات اینترفیس قدیمی گوگل ادز را فراموش کرد.

اگرچه رابط کاربری جدید قدرتمند است اما هنوز همه ویژگی‌های اینترفیس قدیمی گوگل ادوردز را ندارد. هنوز ممکن است برای استفاده از برخی امکانات تبلیغ‌کنندگان نیاز داشته باشند که به رابط کاربری قدیمی بروند تا ویژگی‌های مشهوری مانند مخاطبان ریمارکتینگ (remarketing audience) و افزونه قیمت (price extension) را مدیریت کنند.

البته نباید این را فراموش کنیم که گوگل ادز جدید پیوسته در حال توسعه و بروزرسانی است و امکانات جدیدی در طول زمان به آن اضافه می‌شود.

تنها چالش بزرگی که در حال حاضر کاربران گوگل ادز با آن روبرو هستند، این است که همه چیز در رابط کاربری جدید متفاوت است! کاربرانی که به رابط کاربری قدیمی عادت کرده‌اند، بایستی زمان بیشتری را برای یادگیری گوگل ادز جدید اختصاص دهند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *